آخرین عناوین

شنبه 20 خرداد 1396-19:3 کد خبر:43502

انتقاد معاون فرماندار جویبار:

وضعیت نامطلوب آبرسانی در جویبار/برخی از روستاهای جویبار در طول روز فقط 2 ساعت آب دارند

معاون فرماندار جویبار با اشاره به وضعیت نامطلوب آبرسانی به این شهرستان، گفت: بعضی از روستاهای شهرستان جویبار در طول شبانه‌روز فقط دو ساعت آب دارند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، خسرو طالبی بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران این شهرستان با بیان اینکه جلسات متعددی در زمینه رفع مشکل کم‌آبی شهرستان برگزار شد ولی نتیجه راضی‌کننده‌ای از آن حاصل نشد، اظهار کرد: از سال گذشته جلسات مختلفی با مسئولان استانی و نمایندگان مجلس برای رفع این مشکل برگزار شد ولی امسال نیز با همان مشکلات مواجه هستیم.

معاون فرماندار جویبار با بیان اینکه آرامش و صبر مردم دلیل بر ندانستن آنها نیست، افزود: بعضی از روستاهای شهرستان جویبار در طول شبانه‌روز فقط دو ساعت آب دارند و این امر در ماه‌مبارک رمضان شایسته مردم شریف جویبار نیست.

وی نقطه ضعف شهرستان جویبار در بحران آب شرب را تأمین آن از طریق سیمرغ و بهنمیر دانست و افزود: تقسیم آب از این نقاط به سمت جویبار، عادلانه صورت نمی‌گیرد.

معاون فرماندار جویبار به مشکل آب کشاورزی اشاره کرد و گفت: همه ساله کشاورزان جویباری در این موقع از سال با مشکل کمبود آب مواجه می‌شوند و امیدواریم مسئولان فقط به زمین‌های بالادستی توجه نکنند و به کشاورزان پایین دستی نیز توجه داشته باشند و توزیع آب عادلانه انجام گیرد.

8 هزارمترمکعب کمبود ذخیره‌سازی آب در جویبار داریم

رئیس اداره امور آب و‌فاضلاب روستایی جویبار گفت: باید به‌طور متوسط 12 هزار مترمکعب آب ذخیرسازی کنیم ولی ذخیره‌سازی فعلی ما 7هزار مترمکعب است.

مجیدفرجی اظهار کرد: اداره آب و فاضلاب روستای جویبار از 71 روستا این شهرستان 70 روستا را با 15 هزار و 500 مشترک تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: براساس استانداردهای معمول، اگر منابع آبی را خودمان در اختیار داشته باشیم به طور متوسط باید 12 هزار مترمکعب آب ذخیرسازی کنیم ولی ذخیره‌سازی فعلی ما 7هزار مترمکعب است.

رئیس اداره امور آب و‌فاضلاب روستایی جویبار با بیان این 90 درصد ایستگاه‌های آب‌رسانی شهرستان جزیره‌ای هستند، اضافه کرد: 17 ایستگاه آب‌رسانی غیرمتمرکز در جویبار وجود دارد که برای تأمین آب همه این روستاها نزدیک به 32 الکتروموتور فعال است یعنی اینکه اگر هرکدام از این موتورها دچار مشکل شود حدود 5 ساعت قطعی آب را ایجاد می‌کند.

فرجی خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه منابع آبی در اختیار ما قرار ندارد اولویت ما ذخیره‌سازی است و با استانداردهای معمول حداقل 4هزارمترمکعب کمبود ذخیرسازی در ایستگاه‌ها نیاز داریم و به دلیل وابستگی به شهرهای دیگر برای تأمین آب نزدیک به 8 هزارمترمکعب کمبود ذخیره‌سازی در شهرستان داریم.

وی به فرسوده بودن شبکه‌های آب‌رسانی روستایی شهرستان جویبار اشاره کرد و گفت: بسیاری از خطوط آب‌رسانی در روستاها برای سه دهه قبل بوده و بسیاری از آنها رسوب بسته است و به اندازه یک اینچ آب هم عبور نمی‌کند و مجبور هستیم برای تأمین آب این روستاها از جیره‌بندی یا تانکر آب استفاده کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :