آخرین عناوین

جمعه 8 دی 1396-15:18 کد خبر:49555

شهردار ساری اعلام کرد:

راه رفع مشکل اشتغال، تکیه بر گردشگری است

شهردار ساری در نشست هم اندیشی فرصت های گردشگری استان مازندران گفت: توجه به صنعت گردشگری تنها راه نجات اشتغال زایی و درآمد پایدار در استان است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، شهردار مرکز استان در نشست هم اندیشی که به منظور برپایی نمایشگاه فرصت های گردشگری استان مازندران در محل نمایشگاه های بین المللی تهران به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران برگزار شد ، برگزاری این گونه نمایشگاه ها را فرصت خوب و استثنایی جهت جذب گردشگر و معرفی ظرفیت های گردشگری استان برشمرد و گفت: شهرداری ساری آمادگی کامل خود را جهت حضور در نمایشگاه مذکور جهت تصویر سازی فرصت های این صنعت در مرکز استان و جذب سرمایه گذار در جهت اجرای طرح های گردشگری شهر اعلام می نماید.

عبوری، با اعلام اینکه تمامی فعالیت های شهرداری طی 5 سال گذشته بر مبنای توسعه گردشگری در مرکز استان بوده است افزود: بر اساس مطالعات و پژوهش های صورت گرفته و ترسیم چشم انداز بلند مدت و برنامه های عملیاتی در حوزه مدیریت شهری تمامی پروژه های عمرانی ، خدماتی ، شهرسازی و فرهنگی با پیوست گردشگری و بر مبنای توسعه این صنعت بوده است.

وی همچنین ضمن اشاره به برنامه ها و فعالیت های انجام گرفته در حوزه گردشگری شهری با استفاده از ظرفیت ها و مواهب الهی و هویت تاریخی فرهنگی مرکز استان، همچون اجرای تورهای رایگان ساری گردی و اجرای پروژه های زیرساختی در این راستا، خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه های فرهنگی-هنری و ایجاد زیرساخت های لازم گردشگری، توانستیم طی سه سال پیاپی بعد از قریب به 40 سال، ساری را جزء 5 شهر برتر گردشگر پذیر در کشور قرار دهیم.

شهردار مرکز استان، توجه ویژه به صنعت گردشگری را تنها راه نجات اشتغال زایی و درآمد پایدار با توجه به شرایط اقتصادی امروز دانست و گفت: وجود منابع سرشار طبیعی و موهبت الهی در منطقه و میراث بزرگ معنوی، فرهنگی و تاریخی کشور و استان مازندران این امکان را فراهم آورده تا بتوانیم با هدف گذاری صحیح و سرمایه گذاری در این صنعت به درآمد پایدار و اشتغال به عنوان دغدغه اصلی جامعه دست یابیم.

عبوری با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما عزم جدی بابت استفاده بهینه از این مواهب الهی و فرهنگی در جهت رونق صنعت گردشگری وجود ندارد خاطر نشان کرد: بسیاری از سرمایه های میلیاردی از جمله ویلاها و هتل ها در سواحل دریا وجود دارد که در بسیاری از اوقات و در طول سال بلا استفاده می ماند و یا مواهبی همچون دریا و جنگل که از این ظرفیت ها به درستی استفاده نمی شود و در کل توسعه صنعت گردشگری در گرو عمل و عزم جدی است نه حرف و جلسات متعدد.

وی به خروج ارز در اثر سوء مدیریت در منابع ، سرمایه های انسانی و طبیعی اشاره نمود و بیان داشت: به طور مثال در استان مازندران بیش از سه هزار قطعه آثار تاریخی وجود داشته و منابعی همچون دریا، جنگل و کوه وجود دارد و رودخانه هایی از مسیر شهرها می گذرد که هیچگونه برنامه ایی برای آنها نداریم.

این مسئول، با اشاره به این سوال که نهایت استفاده ها از جنگل و ساحل در مازندران چه بوده است بیان داشت: می توان با احداث اسکله و ایجاد حمل و نقل دریایی همچون اتوبوس دریایی و پرداختن به گردشگری شهر و معرفی جاذبه های فرهنگی،طبیعی و آثار تاریخی در موزه ها هم درآمد پایدار ایجاد کرد و هم به اشتغال زایی کمک شایانی نمود.

شهردار ساری با بیان اینکه تمام سواحل دریایی مازندران قابلیت پرداختن به بحث حمل و نقل دریایی و اسکان گردشگران را داراست، افزود: باید در این صنعت ضمن تسهیل قوانین دست و پا گیر و روان سازی آئین نامه ها با پیش بینی درست منابع مالی و تصمیم شجاعانه همراه با تدبیر و برنامه ریزی راه را برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار همراه نمود.

 

عبوری، با اشاره به اینکه جای جای ایران عزیز قابلیت توسعه گردشگری را از کویر تا دریا داراست اظهار داشت: بسیاری از شهرهای مازندران دارای رودخانه است که به درستی از این ظرفیت استفاده نمی شود و این در حالی است که در بسیاری از کشورها این مهم را به عنوان یک فرصت استثنایی به صورت بهینه استفاده می نمایند.

شهردار مرکز استان در ادامه با پرداختن به پروژه های شهری که با پیوست گردشگری و فرهنگی همراه بوده است از واگذاری پارک جنگلی شهید زارع به بخش خصوصی و سرمایه گذار به عنوان شهربازی و اسکان موقت گردشگران یاد کرد و افزود: پس از پایان یافتن فاز اول بوستان ملل در حاشیه رودخانه تجن امروز شاهد اجرای فاز دوم این بوستان با دارا بودن تمامی کاربری های خدماتی به طول 6.5 کیلومتر در 1000 هکتار  با ظرفیت اشتغال زایی بالا هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیش بینی ساخت بزرگترین موزه های منطقه ای شمال کشور در فاز دوم بوستان ولایت با همکاری اداره کل گردشگری اشاره نمود و گفت: به زودی شاهد افتتاح بوستان ولایت به عنوان بزرگترین مجتمع فرهنگی اجتماعی شمال کشور با دارا بودن کلیه کاربری های خدماتی و فرهنگی و همچنین 4 موزه تخصصی خواهیم بود.

این مدیر اجرایی حوزه مدیریت شهری، امید آفرینی را از جمله وظایف اصلی مدیران اجرایی کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره با نگاه دلسوزانه و تذکرات همراه با تدبیر خود وظیفه مدیران را امید آفرینی می داند و این مهم نیز از مسیر کار و تلاش محقق خواهد شد نه برگزاری جلسات متعدد و بیهوده.

عبوری، در پایان، کشور را تشنه کار دانست و افزود: مشکل امروز جامعه ما با عمل گرایی حل می شود و نه با کار سیاسی بیهوده بدون در نظر گرفتن مصالح نظام اسلام و مردم.

شایان ذکر است نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور در بخش گردشگری 3 لغایت 6 بهمن ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد و یکی از سالن های نمایشگاه نیز به استان مازندران جهت معرفی ظرفیت های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استان با شعار مازندران شهر گل اختصاص می یابد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :