آخرین عناوین

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397-15:27 کد خبر:53487

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

بیمارستان های آموزشی تلفیقی از مشارکت حوزه های درمان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیمارستان های آموزشی را تلفیقی از مشارکت حوزه های درمان، بهداشت، آموزش، پژوهش، غذا و دارو دانست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، سید عباس موسوی ظهر پنجشنبه در گردهمایی روسا، مدیران و مترونهای بیمارستانها و مراکز آموزشی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که بیمارستان مجموعه ای با ساختار پیچیده است که وظیفه دارد رو به جلو حرکت کند عنوان کرد: اولین نکته حائز اهمیت این است که روسا و مدیران مراکز توجه جدی در خصوص کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها داشته باشند ودر راستای مدیریت منابع ، بهره وری را سرلوحه امور خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیمارستانهای آموزشی را  تلفیقی از مشارکت حوزه های درمان، بهداشت، آموزش، پژوهش و غذا و دارو دانست که نقش مهمی در نظام سلامت ایفا می کنند گفت: با همکاری بیشتر مراکز تابعه بتوانیم در جهت خلق منابع و بهبود رفاه کارکنان دانشگاه قدم برداریم.

موسوی با بیان این که یکی از ویژگی های حوزه درمان پتانسیل های حاشیه ساز در این حوزه است افزود: اگر خدشه ای به خدماتی که این حوزه به مردم می دهد وارد شود، جامعه  دچار التهاب خواهد شد.

حسین رنجبران جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاون اموراجتماعی این دانشگاه در ادامه این جلسه  با بیان اینکه در بیمارستان ها صنف های مختلف در حوزه های درمانی مختلف در حال فعالیت هستنند گفت: مدیران بیمارستان ها باید به مطالبات صنفی توجه نموده و برای رفع مشکلات آنها گام بردارند.

وی با بیان اینکه احصاء نیازمندیهای بیمارستانها برای استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع این مشکلات اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای فعال کردن مولفه های ۷۵ درصدی موثر در حوزه سلامت که در اختیار وزارت بهداشت نیست را به کار بندیم و از این ظرفیت ها در جهت جلب مشارکت در حوزه بیمارستانی استفاده کنیم.

حامد روحانی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در سخنانی در خصوص اهداف برگزاری این نشست مطالبی را عنوان کرد و سیاستهای کلی حوزه درمان و اهم برنامه های این معاونت در سال جاری  را اعلام کرد.

وی با تاکید بر کاهش هزینه های غیر ضرور در بیمارستانها بدون کاهش کیفیت خدمات درمانی، از مسئولان و مدیران بیمارستانها خواست تا اقدامات لازم را طبق بخشنامه های ارسالی مربوط به حوزه معاونت درمان انجام دهند.

محمد پنیه چی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان تفاوت وضعیت  بودجه و اعتبارات دانشگاه در سال های اخیر طی سخنانی ضوابط اجرایی بیمه سلامت ، جذب منابع و اعتبار و مصارف آن در بیمارستانها و کسورات بیمارستانی را تشریح کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست مدیران حوزه های مختلف معاونت درمان و رؤسای بیمارستانها و مراکز آموزشی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص بررسی علل و راهکارهای کاهش کسورات درآمدهای اختصاصی بیمارستانها، مقایسه وضعیت بخشهای فعال با بخشهای مندرج در پروانه بهره برداری بیمارستانهای دولتی، شاخصهای نیروهای انسانی ، چالش های مدیریتی در بیمارستانها ، ارائه نرم افزار مدیریت تجهیزات پزشکی و چالشهای پیش روی طرح تحول سلامت در بیمارستانها بحث و تبادل نظرکردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :