آخرین عناوین

پنجشنبه 21 اسفند 1393-10:45 کد خبر:5703

مدیرکل حمل‌ و نقل پایانه‌های مازندران اعلام کرد:

پیش‌فروش 24 هزار بلیط نوروزی در مازندران

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران گفت : 90 درصد حمل‌ و نقل در استان مازندران از طریق جاده است و برای ایام نوروز نیز بیش از 24 هزار بلیط پیش‌فروش شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، احمدآفرین محمدزاده در نشست با خبرنگاران مازندران اظهار کرد: 10 درصد سفرهای کشور در مازندران است که سهم زیادی از جابه‌جایی‌های مسافران را در طول سال به عهده دارد.

وی بیان کرد: 150 شرکت حمل‌ و نقل با 8 هزار و 700 راننده در مازندران فعالیت دارند که تعداد رانندگان سواری‌رانی 6 هزار و 500 نفر است و خودروهای آنها نیز عمر زیر 10 سال دارند.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران با بیان اینکه 90 درصد حمل‌ و نقل استان از طریق جاده است، افزود: براساس صورت وضعیت‌های صادره، از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود 4 میلیون جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مازندران به ثبت رسیده است.

محمدزاده ادامه داد: در کنار این تعداد جابه‌جایی مسافر، سالانه 14 میلیون تن کالا توسط 131 شرکت حمل و نقل کالا اعم از سیمان، فرآورده‌های لبنی، جو، سیمان، شیر، نئوپان و فرآورده‌های سوختی مانند بنزین به مقاصد مشخص شده حمل‌ و نقل می‌شوند.

وی با اشاره به نقش بنادر استان در جابه‌جایی محمولاتی که از کشورهای حاشیه دریای خزر وارد یا به کشورهای دیگر صادر می‌شود، گفت: روسیه و قزاقستان انبار توزیع غله محسوب می‌شوند و وسعت انتقال کالا توسط بنادر، از بندر هلسینکی فنلاند تا لاوان روسیه است که نقش ایران به‌ویژه در بنادر مازندران که مبدا آبی و جاده‌ای است، بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 11 پایانه خصوصی آماده خدمات به مسافران هستند، ادامه داد: این جایگاه‌ها شامل پایانه‌های ساری، قائم‌شهر، بهنمیر، فجر جویبار، غرب بابل، فیروز آمل، نوشهر، غرب ساری، آمل، بابلسر و تنکابن، به صورت مجموعه‌ای آماده خدمت هستند.

محمدزاده درباره فروش اینترنتی بلیط که با هدف جلوگیری از ترددهای بی‌مورد و سرگردانی مسافران انجام می‌شود، تصریح کرد: افراد می‌توانند از هر جای کشور، حتی در روستاها از طریق دفاتر آی‌سی‌تی روستایی، نسبت به این موضوع اقدام کنند.

این مسئول از پیش‌فروش حدود 24 هزار و 700 بلیط نوروزی در مازندران خبر داد و بیان داشت: تا چند روز گذشته و با آغاز پیش‌فروش بلیط‌ها، حدود 500 بلیط فروخته شده است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های مرکز مدیریت راه‌های مازندران، اظهار کرد: با تمام توان در بخش سیستم‌های هوشمند جاده‌ای از جمله با 44 دوربین تصویری و 72 ترددشمار برخط، مدیریت‌ها به نحو خوبی انجام می‌شود.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران با اشاره به راه‌اندازی سیستم توزین در حال حرکت، اظهار کرد: با راه‌اندازی این سیستم‌ سعی داریم تا ایمنی جاده‌ها را ارتقا داده و از تردد وسایل نقلیه سنگین با بار خارج از استاندارد جلوگیری کنیم.

این مسئول از لزوم ایمنی خودروها و ارزیابی وسیله نقلیه و حتی خود راننده گفت و اینکه به شرکت‌های مسافری و باری استان تاکید کرده‌ایم تا به مالکان خودروهای دارای نقص فنی اجازه تردد در جاده را ندهند تا بتوانند نسبت به رفع نقص در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با اشاره به نقش آموزش در کاهش تصادفات جاده‌ای، افزود: پلیس‌راه همکاری خوبی با اداره‌ کل حمل و نقل مازندران دارد و از ابتدای سال‌جاری تاکنون، بیش از 20 هزار نفرساعت آموزش دیده‌اند.

محمدزاده با بیان اینکه استان مازندران در تعداد کشته‌های عابران پیاده و موتورسواران به ترتیب رتبه اول و یازدهم کشور را داراست، تصریح کرد: البته امسال با وجود افزایش تردد جاده‌ای در مازندران، نسبت به سال گذشته، 13 درصد کاهش تلفات را در این دو شاخصه داشتیم.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران از آماده بهره‌برداری بودن 165 دستگاه پل عابر پیاده و در حال ساخت بودن 15 دستگاه دیگر خبر داد و گفت: فرهنگ استفاده از پل هوایی باید از طریق مسئولان و رسانه‌ها، بیشتر اطلاع‌رسانی و ترویج شود.

وی یکی از معیارهای مهم جاده‌ای را توسعه مجتمع‌های خدمات رفاهی عنوان و خاطرنشان کرد: 33 مجتمع خدمات رفاهی آماده بهره‌برداری و 32 مجتمع نیز در حال ساخت داریم که مجتمع‌های تکمیل‌شده، تا نوروز امسال افتتاح و برای استفاده مسافران گشایش می‌یابند.

محمدزاده با اظهار تاسف از ساخت‌ و‌ سازهای غیرمجاز، بدون داشتن شرایط فنی، بدون ضوابط و رمپ ورود و خروج استاندار و حتی توجه نداشتن به حریم جاده، افزود: این ساخت‌ و سازها به بالا رفتن آمار تصادفات دامن زده است که در این رابطه برای جلوگیری از ادامه چنین ساخت‌ و سازهایی، تفاهم‌نامه‌ای با استانداری و سازمان حمل‌ و نقل جاده‌ای مازندران به امضا رسیده است.

این مسئول بار دیگر به نقش آموزش در کاهش تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: بالاترین کاهش تصادفات را در حمل و نقل روستایی داشتیم به طوری که با توزیع بیش از 4 هزار کلاه ایمنی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاهای هدف، کاهش 19 درصدی تصادفات روستایی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

محمدزاده با اشاره به کمیسیون‌های 11 و 12 حمل‌ و نقل جاده‌ای که به‌ترتیب مربوط به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل است، خاطرنشان کرد: سعی کردیم که قانون‌مداری و نظارت را در این زمینه بالا ببریم تا کمترین مشکل و شکایت را داشته باشیم.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران از کشیک شبانه‌روزی 44 جرثقیل و 103 امدادگر با خودروهای مناسب در جاده‌های مازندران خبر داد و ادامه داد: سعی شده است که امداد جاده‌ای در نقاط پرخطر و هدفی که مشخص شده است، مستقر شود.

وی در پایان با اشاره به همکاری خوب اداره‌کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران با ستاد راهیان‌نور این استان، گفت: حدود 400 سرویس اتوبوسی برای حمل و نقل مسافران راهیان‌نور اختصاص داده شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :