آخرین عناوین

دوشنبه 31 ارديبهشت 1397-8:36 کد خبر:59876

تیتر امروز گزارش می دهد:

دستفروشی قهرمان معلول کشور و بی اطلاعی مسئولین

ورزشکاران معلول استان مازندران سالهاست که برای کشور و استان افتخار آفرین شدند، اما این افتخار آفرینان دارای مشکلاتی هستند که همچنان باقیست.


خزرتیترخبر: ورزشکاران معلول استان مازندران با حضور پررنگ خود در رقابت های جهانی ، آسیایی ، کشوری و کسب مدالهای رنگارنگ سالهاست که برای کشور و استان مازندران افتخار آفرین شدند، اما این افتخار آفرینان که مورد تجلیل مسئولان نیز قرار گرفتند، دارای مشکلاتی هستند که همچنان باقیست.

این ورزشکاران حرف های زیادی برای گفتن دارند که به نظر می رسد تنها بسنده کردن مسئولان به برگزاری مراسمی به منظور تجلیل از این افتخار آفرینان مشکلات عمده ای که این قهرمانان با آن سرو کار دارند را حل نخواهد کرد و نیازمند توجه ویژه و زیرساختی مسئولان به ورزش معلولان استان است.

حمایت های مالی که فدراسیون جانبازان و معلولان از ورزشکاران میشود، فقط برای حضور در مسابقات است.

علی محبتی جویباری قهرمان ویلچررانی کشور در سال های ۹۲ و ۹۶ و ویلچررانی استان مازندران در سه سال و همچنین قهرمان کونگ فو، رشته ی دفاع شخصی و تکنیک نمایشی استان در پارک جویبار به عنوان دستفروش، اسباب بازی می فروشد،همین کافی بود تا به سراغ او رفته و به گفتگو با او بنشینیم.

علی محبتی گفت: اگرچه توانایی های ورزشکاران معلول بسیار بالاست؛ اما مشکلات مالی و کمبود امکانات ورزشی مانع از رسیدن به اهداف ما می شود.

علی محبتی با بیان اینکه در رشته های فوتبال با دست، تکواندو، ژیمناستیک، کونگ فو، حرکات نمایشی، پرس سینه و ویلچررانی مقام های استان و نایب قهرمانی کشور را در کارنامه ورزشی خود دارد، اذعان کرد: اگرچه از سوی مسئولین حمایت هایی صورت گرفت اما مسئولان ورزش استان حتی از نحوه تمرینات و وضعیت ما بی خبر هستند.

این قهرمان ضمن ابراز تاسف از بی توجهی مسئولان به ورزشکاران معلول گفت: هزینه های جای تمرین، پرداختن دستمزد مربی و ... بسیار بالاست، این در حالی است که ما درآمدی نداریم و حمایت های مالی بسیار کم است.

علی محبتی گفت: در حالی که ۴ ماه سخت تمرین می کنم که برای رکورد زدن با دو دست از ۱۸۹۶ پله ی برج میلاد بالا بروم، هنوز اسپانسر ندارم.

قهرمان ویلچررانی مازندرانی از مشخص نبودن جایگاه معلولان میان سازمان های بهزیستی و ورزش و جوانان گلایه کرد و افزود: ما نمی دانیم زیر مجموعه کدام سازمان هستیم.

وی ضمن تشکر از مسؤلین بهزیستی شهرستان جویبار گفت:زندگی قهرمانی در روستا بسیار سخت است و سازمان بهزیستی جهت خرید خانه در شهر کمک نمیکند.

مدال آور طلایی شهرستان جویبار از بی توجهی مسئولان گلایه کرد و گفت:چرا برای ورزش هایی مانند فوتبال، کشتی، والیبال و ... آنقدر هزینه می کنند، ولی برای رشته ی ما مشکل نداشتن بودجه را مطرح می کنند؟

وی به مشکلات مسکن، اشتغال ورزشکاران معلول اشاره و عنوان کرد: ورزشکاران معلول نیز به عنوان قشر خاصی از ورزشکاران زمان زیادی را برای آمادگی در اردوهای آمادگی سپری می کنند، این در حالیست که مشکل نداشتن شغل مناسب و در آمد کافی و همچنین مشکلات معیشتی و مسکن علاوه بر مسائلی که به علت معلولیت با آن دست و پنجه نرم می کنند، آنها را از ادامه ورزش حرفه ای باز می دارد.

علی محبتی قهرمان کشور به پتانسیل های بالای همه ی ورزشکاران معلول استان مازندران اشاره کرد و افزود: ورزشکاران معلول علاوه بر مشکلات معلولیتشان، مشکل تامین هزینه های زندگی و مسکن و اشتغال را دارند، از استاندار و مسئولان درخواست میکنم حمایت از این ورزشکاران را در دستور کارهای خود قرار دهند.

علی محبتی قهرمان مازندرانی کشور گفت: من و امثال من به تنهایی و با دستفروشی در پارک نمی توانیم مشکلات مالی خود را حل کنیم و برای حل مشکلات نیازمند حمایت های مسئولین هستیم.

اگر چه وعده های مسئولان به این ورزشکاران کورسوی امیدی میدهد اما باید دید چه میزان  از این وعده ها در آینده عملی خواهد شد و آیا ورزشکاران معلول ما باید چشمان خود را به درهای ورزش و جوانان بدوزند یا اینکه چشم این ورزشکاران به جمال مسئولان ورزش استان و فدراسیون جانبازان و معلولین روشن خواهد شد؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :