آخرین عناوین

شنبه 27 بهمن 1397-21:7 کد خبر:65858

شهردار نکا خبر داد:

برخی با فرافکنی، در پی ایجاد مشکل برای شهرداری نکا هستند/یک ریال بدهی به بیمه و دارایی نداریم

شهردار نکا گفت: برخی تلاش دارند تا شهرداری نکا را دارای مشکل مالی فراوان معرفی کنند و با فرافکنی در پی القاء این مسأله هستند در حالی که سیاسی کاری در شهرداری نکا ممنوع است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سید مهدی احمدی، 15 ماه شهردار نکاست و آنچنان که خود می‌گوید: در این مدت براساس وعده‌هایی که به شهروندان داده است؛ تلاش کرد تا به تعهدات خود پایبند بوده و براساس وظیفه عمل کند؛ اما برخی با فراکنی به دنبال ایجاد مشکل برای شهرداری نکا هستند.

شهردار نکا که در ابتدای ورود به نکا، 14 پروژه عمرانی را به نیت 14 معصوم استارت زده بود؛ شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح این پروژه‌ها و اجرایی شدن آن گفت: پروژه 30 متری شامل پل آزادگان و بلوار آزادگان با هزینه 16 میلیارد و 100 میلیون تومان اجرایی شد و تملک و آزادسازی زمین‌های اطراف انجام و کلیه تعهدات نسبت به اهالی سی متری انجام و اقساط 6 ماهه اول پرداخت شد.

سیدمهدی احمدی اظهار کرد: از هزینه 16 میلیارد و 100 میلیون تومانی پل و بلوار ازادگان نکا در سی متری 2 میلیارد تومان از اعتبارات استانی دولت بود و باقیمانده از محل اعتبارات شهرداری که بخشی تهاتر شد، تراکم فروختیم و یا امتیاز و پروانه به افراد دادیم و مابقی هم به صورت نقد انجام شد و تنها دو ملک باقیمانده است که در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح ممیزی املاک و ابینه هم افزود: این طرح هم به مرحله اجرایی درآمد و با اجرای آن شهر دارای شناسنامه می‌شود و تلاش شده است تا پایان 98 به اتمام برسد که نیازمند همکاری صمیمانه شهروندان هستیم.

شهر نکا دارای طرح تفضیلی می‌شود

شهردار نکا اضافه کرد: شهر نکا تاکنون فاقد طرح تفضیلی بود که بعد از 5 سال در حال تصویب شدن است که بعد از تصویب ابلاغ می‌شود و اصول و ضوابط شهرسازی در این طرح به درستی رعایت خواهد شد.

احمدی با اشاره به اجرای مجتمع شهید گراییلی یادآور شد: این طرح شامل کارگاه بلوک زنی، باسکول، موزاییک‌ سازی، آسفالت، سنگ‌شکن، بچینگ و آزمایشگاه قیر است که باسکول اتمام شد؛ بلوک‌زنی و موزاییک‌سازی آماده شد و سنگ‌شکن نصب شد و کارخانه بچینگ خریداری و آزمایشگاه قیر هم در دست انجام است.

وی ادامه داد: ساختمان شهرداری و نمازخانه هم اجرایی و تفکیک زباله از مبداء و ساماندهی مرکز دفن زباله اجرایی شد و اکنون دارای یکی از بهترین مراکز دفن زباله در استان مازندران هستیم.

شهردار نکا گفت: مرکز دفن زباله نکا یکی از دو مرکز برتر دفن زباله استان مازندران است و در بین شهرهای مختلف مازندران، کلاردشت و نکا دارای بهترین مرکز دفن زباله هستند.

احمدی با اشاره به طرح ارامستان بیان داشت: احداث غسالخانه، دیبوارکشی و سردرب ارامگاه و مراکز تجاری از جمله این طرح ها بود که که غسالخانه احداث شد و مابقی در دست انجام است.

وی اظهار کرد: نورپردازی شهر هم با اعتبار 700 میلیون تومانی بخش های مختلف و بلوار نورانی اجرایی شد و اکنون شاهد نورپردازی مناسب در شهر نکا هستیم و پروژه فضای سبز بعنوان یکی دیگر از این طرح‌ها با قوت اجرایی شده است.

شهردار نکا در ادامه با اشاره به هزینه یک میلیارد تومانی برای طرح دریای مروارید نکا تصریح کرد: بنا نداریم بریا طرح مروارید هزرینه بیشتری انجام دهیم چرا که این طرح در مالکیت بهشهر است و تلاش داریم تا با بازگشایی مسیر حریم 60 متری، طرح مناسبی برای نکا اجرایی شود.

احمدی در مورد طرح گردشگری قرمرض بیان داشت: برآورد هزینه این طرح 5 میلیارد تومان است که 1.5 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است و ساختمان نگهبانی، نماز خانه، سرویس بهداشتی، فضای بازی، دیوارکشی و موزاییک سازی انجام و در دست انجام است و آبرسانی، برق رسانی، آلاچیق، پارکینگ و رستوران سنتی باقیمانده است.

وی ورودی شهر را از دیگر طرح‌های شهر نکا اعلام کرد و یادآور شد: این طرح هم براساس برنامه ریزی اجرایی می‌شود و رودخانه نکا هم به عنوان طرح دیگر شهرداری با رفع مشکلات به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرداری نکا یک ریال بدهی به بیمه و دارایی ندارد

احمدی، با اعلام اینکه شهرداری نکا یک ریال بدهی به بیمه و دارایی ندارد؛ خاطر نشان کرد: در مدت 15 ماه فعالیت خود در شهرداری نکا یک ریال بدهی به دارایی و بیمه نداریم و اگر بدهی باشد از دوره‌های گذشته است و این در حالی است که همه بدهی به کارکنان پرداخت و حقوق کارکنان ماهانه پرداخت می‌شود.

شهردار نکا، بدهی ثبت شده در سیستم شهرداری نکا و بدهی اسنادی را 11 میلیارد و 800 میلیون تومان و طلب شهرداری را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در وصول مطالبات شهرداری به غیر از نوسازی و کسب پیشه، سخت‌گیرانه وارد می‌شویم.

وی با اشاره به تعهدات شهرداری نسبت به آسفالت کوچه‌های شهر نکا اظهار کرد: مقرر شد در سال 97 و 98، تعداد 80 کوچه شهر نکا اسفالت شود که به گرانی قیر برخورد کرده و با توجه به افزایش قیمت قیر از تنی یک میلیون تومان به 4 میلیون تومان، این طرح با کندی در حال انجام است.

تا عید امسال، لکه‌گیری‌های کوچه‌های نکا عملیاتی می‌شود

شهردار نکا یادآور شد: اکنون 25 تن قیر فراهم و لکه‌گیری یک چهارم کوچه ها را در دست انجام داریم و همچنین 100 تن قیر در راه است و تا عید امسال، لکه‌گیری‌های کوچه‌ها عملیاتی می‌شود.

وی گفت: برخی تلاش دارند تا شهرداری نکا را دارای مشکل مالی فراوان معرفی کنند و با فرافکنی در پی القاء این مسأله هستند در حالی که سیاسی کاری و کار سیاسی در شهرداری نکا ممنوع است و همه تلاش ما کار و خدمت برای عمران و آبادانی شهر و رفع مشکلات شهروندان است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :