آخرین عناوین

سه شنبه 11 شهريور 1393-22:27 کد خبر:819

کارفرمایان مازندران اعلام کرده اند:

وضعیت کارگران و کارفرمایان رو به رشد است/بانک ها همکاری نمی کنند

نایب رئیس کانون کارفرمایان مازندران با اشاره به اینکه بانک‌ها همکاری های لازم را با تولید کنندگان نمی کنند اظهار داشت:بانک ها رقبای تولید کنندگان شده اند.


به گزارش خزرخبر، اسلام جمشیدی در نشست خبری افزود:در کشور ما نفت این نعمت خدادادی بلای جان تولید شده است و دولت‌ها پاسخگوی نیاز بخش تولید نیستند.

وی با اشاره به اینکه کشورها برای برون رفت از این مسئله سال‌ها تلاش کردند و نتیجه گرفتند که بخش مولد کشور ما مشکلی به نام سرمایه در گردش دارد، خاطر نشان کرد: بانک‌ها سیاست‌های انقباضی و پول فروشی را در پیش گرفتند و هر جا که منفعت در آن وجود دارد به آن سمت رفتند که این مسئله به ضرر تولیدکنندگان است.

جمشیدی از اشتغال به عنوان داروی همه ناهنجاری‌های جامعه یاد کرد و اظهار داشت: ایران رتبه سوم تعطیلات کاری در دنیا را دارد و این بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری در ایران هفت ساعت در هفته است، تصریح کرد: میزان بهره‌وری در ژاپن 60 ساعت و در کره جنوبی 72 ساعت در هفته اعلام شده است.

نایب رئیس کانون کارفرمایان مازندران سرانه کار مفید در ایران را در طول سال 800 ساعت عنوان کرد و متذکر شد: این آمار در افغانستان 950 ساعت و در ژاپن 2 هزار و 500 ساعت است.

جمشیدی با بیان اینکه بهره بانکی برای بخش تولید به صورت روزشمار 24 درصد است، ادامه داد: در شرایطی که در رشد منفی قرار داریم، کارفرمایان هنوز سرپا ایستادند.

وی با اشاره به اینکه لایحه حمایت از تولید سه بار به مجلس رفته و نمایندگان هنوز تصویب نکردند، گفت: نمایندگان با عنوان اینکه این لایحه بار مالی دارد از تصویب آن سر باز می‌زنند.

دبیر کانون انجمن کارفرمایی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه صنعت این استان رو به رشد است، گفت: نسبت به سال گذشته رشد 86 درصدی در حجم سرمایه‌گذاری استان را شاهد هستیم.

نعمت نعمتی با بیان اینکه مازندران 3 هزار و 375 واحد صنعتی دارد، گفت: 300 واحد دارای اشتغال بالای 50 نفر در استان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از رانت‌خواری در شهرک‌های صنعتی از مواردی است که طی چند ماه اخیر اتفاق افتاده است، افزود: در شهرک‌های صنعتی، زمین با قیمت دولتی خریداری می‌شد و با چندین برابر قیمت به فروش می‌رفت.

دبیر کانون انجمن کارفرمایی مازندران با بیان اینکه اتفاقات خوبی در صنعت استان افتاده است، تصریح‌ کرد: 27 مورد فسق قرارداد در شهرک‌های صنعتی مازندران صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی استان از مشکلات زیرساختی رنج می‌برند، یادآور شد: نگاه مسئولان در دولت جدید نسبت به صنعت تغییر کرده است.

نعمتی با بیان اینکه صنعت استان رو به رشد است، تصریح‌ کرد: نسبت به سال گذشته رشد 86 درصدی در حجم سرمایه‌گذاری استان را شاهد بودیم.

رییس انجمن صنفی کارفرمایان آمل و عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایان مازندران نیز در این نشست گفت: نخستین مشکل بخش تولید این است که بانک‌ها به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کنند.

محمد تقی جوادی با بیان اینکه بانک‌ها با خرید ارز، سکه و شرکت‌های تولیدی، رقیبی برای اقتصاد کشور هستند، ادامه داد: 80 درصد از مشکلات کشور مربوط به تحریم‌های داخلی و مشکلاتی است که بانک‌ها به وجود آورده‌اند.

جوادی با اشاره به اینکه بانک تلفن همراه یکی از کارفرمایان را به دلیل بدهی، قطع کرده‌ است، متذکر شد: فرهنگ نگاه به کارفرما از دیگر مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه دخالت دولت در کنترل قیمت‌ها از دیگر مشکلات بخش تولید است، افزود: دولت قیمت تولیدات خود را افزایش می‌دهد اما وقتی کارفرما بخواهد قیمت تولیدات واحد خود را افزایش دهد با مقابله دولت مواجه است.

عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایی مازندران خاطرنشان‌کرد: در این شرایطی که کارفرما باید ارزش افزوده هشت درصد، حقوق، لیست بیمه، حقوق و ... را بپردازد چگونه می‌تواند به سوددهی برسد.

وی با بیان اینکه روابط بانک با واحد تولیدی در جامعه از رابطه برد ـ برد به رابطه باخت ـ باخت تبدیل شده است، گفت: نرخ سود شورای پول و اعتبار 22 درصد است در حالی که برخی بانک‌ها 24.5 و 27 درصد سود دریافت می‌کنند.

جوادی با اشاره به اینکه هیچ نظارتی بر اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی وجود ندارد، خاطرنشان‌ کرد: بانک‌ها به جای رعایت کردن نرخ سود و قوانین مجلس، بخشنامه‌های داخلی خود را اجرا می‌کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :