آخرین عناوین

دوشنبه 17 شهريور 1393-0:27 کد خبر:846

اظهار نظر شمشیربند در مورد اتفاقات شورا:

هیچ توهینی به من نشده است/ناپختگی یک عضو شورا باعث تشنج در جلسه شد

به من هیچ توهینی نشده است/اعضایی که به عبوری رای نداده اند مخالف او نبوده اند/انتخابات داخلی شورا ربطی به بیرون ندارد/ناپختگی یک عضو شورا باعث تشنج در جلسه شد/نمره 16 به معاونت فرهنگی شهرداری


علیجان شمشیر بند در گفتگوی اختصاصی با خزرخبر گفت:در مورد شایعات منتشر شده اعلام می کنم که نسبت به شخص من هیچ توهینی نشد و البته باید بگویم که با توهین کردن کردن و توهین شنیدن ،شخصیت کسی که حق دارد تغییری نمی کند اما شخصیت کسی که به ناحق اینکار را انجام دهد ضعیف می شود و با توجه به اینکه ما اعضای شورا شخصیت حقوقی داریم در نتیجه توهین به هر یک از ما،توهین به مردم ساری می باشد و رسما اعلام می کنم که هیچ یک از اعضای شورا به بنده توهینی نکرده است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری با بیان اینکه ما همه اعضای شورا رفیق و یک جمع 13 نفره هستیم و توهین معنایی ندارد خاطر نشان کرد:پس از  مسائل و شایعات بوجود آمده در انتخاب شهردار ، مشکلی تا قبل از انتخابات هیات رییسه جدید اعضاء شورا  با هم و شهردار نداشته اند و من در ابتدا در انتخاب شهردار خط قرمز داشته ام و فعالیت هم نموده و پای آن ایستاده ام و با تعاملات و رایزنی های لازم سعی کرده ام عبوری را که یک فرد ارزشی،جوان و از خانواده دلسوز و دردمند بود حمایت کنم و کرده ام و عبوری از اقوام من هم نیست و صرفا بخاطر مسائل گفته شده به او رای داده و حمایت کرده ایم.

شمشیربند اظهار داشت:عبوری با 7 رای شهردار شد و باید صراحتا اعلام نمایم که اعضایی هم که به عبوری رای نداده بودند مخالف عبوری نبوده اند بلکه اعلام داشته اند که کمی باید صبر نمود تا بعد از حداقل2 ماه  و با کارشناسی ها و ارزیابی های خوب و کلی ،شاید لازم باشد تا فرد دیگری را انتخاب نماییم و ما هم اعلام نموده بودیم که عبوری با توجه به عملکردی که در زمان شهردار بودن داشته و با توجه به اینکه برنامه های جدیدی هم ارائه نمود که بسیار خوب و کارشناسانه بود و با مقایسه عملکرد دیگران با عبوری ،تشخیص داده و صلاح دانسته ایم تا مجددا او را به عنوان شهردار انتخاب نماییم.

وی با اشاره به اینکه بعد از انتخاب عبوری ما هیچ مشکلی با دیگر اعضاء نداشته و اصلا صحبت از اقلیت و اکثریت و جناح بندی نبود و در کمال آرامش در حال فعالیت برای شهر بوده ایم تصریح کرد:من حرفم این بود و می باشد که انتخابات داخلی شورا ارتباطی به بیرون از شورا نداشته و ندارد و اعضایی که متقاضی ریاست شورا بوده اند نباید کاری می کرده اند و بکنند تا با لابی گری خارج از شورا بخواهند نظر مساعد دیگر اعضاء را جلب کنند .

شمشیربند با اعلام اینکه من هم در آن جلسه اعلام کرده ام که دوستانی که قرار بود کاندید شوند کمی ناشی گری کرده و از قدرت های بیرون در حال فشار آوردن و کسب رای از ما بوده اند که درسن و مورد پسند ما نبود افزود: من به صراحتا اعلام کرده بودم که من با فشار افرادی خارج از شورا به کسی رای نمی دهم و رییس شورا باید با نظر داخلی اعضای شورا و بدون هرگونه مسائل حاشیه ای انتخاب شود.

این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه در جلسه اول انتخابات هیات رییسه شورا مدینه و جعفری کاندید شده بودند و هر یک از اعضا به نوبت خودشان صحبت هایی مطرح کرده اند و من چون مشاهده نموده ام که فضای شورا به حالت غیر مناسب در حال ادامه دار شدن می باشد سعی کردم سکوت نمایم خاطر نشان کرد:من نیز یکی از کاندیداهای ریاست شورا بوده ام اما از چند روز قبل ، متوجه شده بودم که اوضاع و فضا مناسب نمی باشد و انصراف داده ام و برای من نیز ریاست شورا ارزشی نداشت تا به خاطر این پست بخواهم اقدامات نامناسبی بعمل آورم و به نظر من رییس شورا فقط یک هماهنگ کننده می باشد که به نوعی دردسر او بیشتر می باشد و خود من اگر دنبال پست بودم الان اینجا نبوده ام و مردم هم که به ما رای اعتماد داده اند باید با تعامل با همدیگر برای مردم و شهر خودمان فعالیت چند برابر داشته باشیم.

شمشیربند با بیان اینکه در جلسه اول متاسفانه صحبت های احساسی شد و لحن حرفها کم و زیاد می شد و با توجه به اینکه حسینی نماینده فرماندار هم حضور داشت متاسفانه یکی از دوستان و اعضای شورا ناپختگی کرد و حرفی را اعلام کرد که (آنهایی که به عبوری رای داده اند چه غلطی کرده اند؟!) که این حرف باعث به وجود آمدن تشنج شد و این مطلب، حرف بدی می باشد زیرا مردم از ما انتظار این حرفها را ندارند و ما باید الگو باشیم و باید حرفها و ادبیات خوبی حرف بزنیم و جای توجیه ندارد اظهار داشت:این جمله توهین به من نبود بلکه توهین به همه اعضای شورا بود  زیرا همه از عبوری حمایت می کردیم و می کنیم و هیچ مشکلی هم الان وجود ندارد و این شخص باید از مردم عذر خواهی کند زیرا ما نماینده مردم می باشیم هر کسی در هر جایگاهی اگر اشتباهی کرد باید از مردم عذرخواهی نماید.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه این جمله باعث بوجود آمدن تشنج شد و جلسه هم بهم خورد تصریح کرد:در جلسه روز بعد من برای کاری شخصی با اطلاع نماینده فرماندار به تهران رفته ام و بعدا متوجه شده ام که برخی از دوستان هم به جلسه نرفته و جلسه به حد نصاب نرسیده است که بعد از آن جلسه خیلی ها از من نظر خواهی نموده اند که اعلام کرده ام که سکوت بهترین پاسخ می باشد و من در جلسه بعدی شورا حتما  شرکت خواهم کرد.

شمشیربند با اشاره به اینکه من نماینده مردم می باشم و نمی توانم به مردم خیانت کنم و حتما در جلسه بعدی شورا شرکت خواهم کرد افزود:این شائبه که ما در جلسه دوم شرکت نکرده ایم به علت مسائل پیش آمده در جلسه اول بود نادرست می باشد و من شخصا در تهران حضور داشته ام.

این عضو شورا با بیان اینکه من اکثریت و اقلیت را در شورا قبول ندارم و مستقل می باشم و اصلا این نوع گروه بندی معنا ندارد اعلام کرد:ما 13 نفر می باشیم  و 13 نفره تصمیم می گیریم.

شمشیربند تصریح کرد:متاسفانه برخی از اعضاء بعد از جلسه اول و دوم شورا در رسانه ها مطالبی را منتشر کرده اند که درست نمی باشد و در شان مردم و خودشان نبوده و نیست و به نظرم سکوت بهترین موضع می باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه اگر هم یک نفر حرف توهین آمیزی زد آن موضوع راهکارهای خاص خود را برای جبران و یا عذرخواهی و..... دارد افزود:آن عضو برای اشتباهی که کرد باید از مردم عذرخواهی کند زیرا به نمایندگان مردم توهین کرد و این توهین به جایگاه حقوقی یک عضو شورا بوده است.

علیجان شمشیربند در مورد اظهار نظرات متفاوتی که دو عضو شورا در رسانه ها به آن می پردازند خاطر نشان کرد:این نوع اظهار نظرات آنها درست نمی باشد زیرا ما نماینده مردم می باشیم و باید از ظرفیت خود و دیگران استفاده بهینه نماییم و نباید به دنبال تثبیت کردن خود باشیم.

این عضو شورا با اشاره به اینکه باید به عنوان یک عضو مستقل اعلام نمایم که رضایت از عبوری در بین مردم بسیار زیاد می باشد اظهار داشت:باید به قولی که به مردم در زمان انتخابات داده ایم پایبند باشیم و به دنبال بودجه و عوارضی که از مردم دریافت می کنیم بیشتر از قبل به دنبال توسعه و پیشرفت ساری باشیم.

شمشیربند با اعلام ایکه در آینده هم اعضای شورا مانند قبل با قوت و همدلی به اهداف خود ادامه خواهند داد و با همکاری شهردار و حمایت از او برای پیشرفت ساری گام بر می داریم خاطر نشان کرد:برای همه اعضای شورا از جوانترین تا مسن ترین احترام ویژه قائلم و آینده روشن تری برای ساری می بینم.

وی همچنین ادامه داد:هر عضوی به عنوان رییس انتخاب شود مورد حمایت ما خواهد بود و منتظر اعلام نظر فرماندار جهت شرکت در جلسه بعدی شورا می باشیم.

شمشیربند خاطر نشان کرد:با شرکت در جلسات شورا و انجام مواردی که به مردم قول داده ام تکلیف مردم بر من می باشد و پس از پایان کار شورا هم تابع هر تصمیم مردم برای ماندن و یا نماندن در شورا خواهم ماند.

وی در ادامه با بیان اینکه شورا محل رجوع مردم است و مردم با توجه به انتخابی که انجام می دهند احساس می کنند دسترسی به اعضای شورا راحت تر از دیگر مسئولان است افزود: من قبل از آمدنم به شورا تصور می کردم مردم دغدغه های زیادی برای عمران،آبادانی و توسعه شهر خود  دارند اما متاسفانه کمتر از سوی مردم پیشنهادهایی در حوزه امورات و توسعه شهری مشاهده می کنم و بیشتر مراجعه کنندگان در بحث اشتغال می باشند که هر روز چند نفر مراجعه کننده داریم وبعد از این معضل، مشکل مالی مورد بعدی می باشد و هر چند اشتغال و مشکلات مالی به آن وجه و معنایی که دارند به شورا ربطی ندارد اما شورا می تواند در جهت اشتغالزایی در حوزه های مختلف و شغل های جدید به دستگاه های دیگر کمک کند و خود نیز طرح هایی را ارائه دهد.

شمشیربند با بیان اینکه مردم باید انتظارات منطقی از ما داشته باشند خاطر نشان کرد:پس از مشکلات مالی ،مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف شهری از دیگر عوامل مراجعات مردم می باشد.

وی در مورد عملکرد کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری اظهار داشت:زمانی که من به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی انتخاب شدم اولین کارم این بود که معاونت فرهنگی شهرداری را فعالتر نماییم و چون کار اجرایی نمی توانیم انجام دهیم در نتیجه می توانیم پشتیبان این معاونت باشیم.

شمشیربند با اعلام اینکه یکی از مصوبات خوب در کمیسیون فرهنگی شورا، بحث بودجه معاونت فرهنگی شهرداری بود که در سال های گذشته حدود یک میلیارد بود اما در سال جاری این مبلغ به بیش 5 میلیارد تومان رشد داشت که بر اساس برنامه های ارائه شده به صحن شورا و تصویب ،مقرر شد که هزینه شود تصریح کرد:یکی از برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم این بود که سعی نمودیم با همکاری دستگاه های دیگر (سازمان تبلیغات،ارشاد)به بخش فرهنگ ساری کمک نماییم و فعالیت های فرهنگی ویژه ای انجام دهیم.

وی از جمله دیگر فعالیت های کمیسیون فرهنگی شورا را برگزاری جلسات کارشناسی با کارشناسان فرهنگی مانند دانشگاهیان،کارشناسان موسسات و .... اعلام کرد و افزود:یکی از مهم ترین عملکردهای  این کمیسیون این بوده است که مصوب نموده ایم تمام پروژه ها باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

شمشیربند همچنین با اشاره به اینکه همایش کمیسیون های فرهنگی شوراهای کلان شهرها را برگزار نموده ایم و برای پیشرفت شهر در بخش فرهنگی سعی نموده ایم از این همایش بیشترین استفاده را داشته باشیم خاطر نشان کرد:من به کمیسیون فرهنگی شورا و به همکارانم نمره 17 و به معاونت فرهنگی شهرداری نیز نمره 16  می دهم.

وی اظهار داشت: بسیاری از کارهای این معاونت برای اولین بار در سطح شهر برگزار شد که از آن جمله می توان به برنامه شب های ماه مبارک رمضان اشاره نمود که با صحبت ها و مذاکراتی که با علما و بزرگان شهر نموده ایم متوجه شدیم که آنها نیز از برگزاری این برنامه ها رضایت دارند.

شمشیربند در مورد برگزاری سیرک در داخل شهر نیز تصریح کرد:ما نظر مخالف با برگزاری سیرک در داخل شهر داشتیم و همچنین چون در حوزه کاری ما و شهرداری نبوده و چون ملک مورد نظر نیز در حوزه شهرداری نبود و شخصی بود و چون شخصی که متولی برگزاری این سیرک بوده مجوزهایی از برخی نهادها گرفته بود پس مخالفت ما معنا نداشت، اما پس از مدت ها و مخالفت برخی دستگاه ها،پس از شکایت این شخص و با اجازه مقامات قضایی ،این شخص اقدام به برگزاری این سیرک کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :